Vandaag zijn 'excellente scholen' aangewezen. Een poging om het onderwijs een positieve stimulans te geven voor ontwikkeling.
Er wordt een voorbeeld gesteld voor andere scholen. Ofwel, de aandacht op presteren en aanscherping van 'goed' en 'fout' in het onderwijs...
Veel kritieken om de invloed op ouders en schoolkeuzes. Om maar te zwijgen over de druk die op het onderwijssysteem komt op meetbare resultaten en cognitieve groei!
AANPAK
Dat er iets mag gebeuren is me duidelijk. Er zijn echter zoveel andere manieren om te verbeteren. Juist de prioriteit op de cognitie, exacte vakken en de economische mogelijkheden voor de Nederlandse toekomst gaat voorbij aan de prachtige kansen en mogelijkheden die mensen met minder cognitieve ontwikkelingsmogelijkheden kunnen hebben.
Om maar te zwijgen over de mogelijkheid dat juist meer aandacht voor ontspanning en cultuuronderwijs, de ontwikkelingsmogelijkheden van kinderen positief beïnvloeden.
NIET ERTEGENIN. GEWOON ANDERS!
Eenieder heeft recht op de kant die het meest aanspreekt. Ik denk echter dat het ook anders kan.
Bij eenzijdige berichtgeving en de nadruk op cognitie en 'zwart' en 'wit', is de vraag in mijn ogen echter of we nog wel nuchter voor onszelf kunnen denken.
Sommigen krijgen niet eens de kans om verschillende kanten en het mooie grijze gebied ertussenin te ontdekken.
KANSEN
Ontneem de kinderen (de toekomst) dit nou niet. Brede ontwikkeling en een open aanbod van diversiteit op scholen, biedt voor iedereen kansen.
Cultuuronderwijs (muziek) opent bovendien ook cognitieve mogelijkheden!
Ik blijf met MuziekRaakt unieke kansen bieden aan alle scholen.
Durven anders te zijn, om kinderen zichzelf te laten zien. Juist uit de kracht van ontspanning en geluk in wederzijds plezierbeleven.
Dat is in mijn ogen 'excellent' onderwijs.
Meer inspiratie? Neem gerust contact op voor de mogelijkheden. Help ons ontwikkelen en kansen voor kinderen groeien!
Er wordt een voorbeeld gesteld voor andere scholen. Ofwel, de aandacht op presteren en aanscherping van 'goed' en 'fout' in het onderwijs...
Veel kritieken om de invloed op ouders en schoolkeuzes. Om maar te zwijgen over de druk die op het onderwijssysteem komt op meetbare resultaten en cognitieve groei!
AANPAK
Dat er iets mag gebeuren is me duidelijk. Er zijn echter zoveel andere manieren om te verbeteren. Juist de prioriteit op de cognitie, exacte vakken en de economische mogelijkheden voor de Nederlandse toekomst gaat voorbij aan de prachtige kansen en mogelijkheden die mensen met minder cognitieve ontwikkelingsmogelijkheden kunnen hebben.
Om maar te zwijgen over de mogelijkheid dat juist meer aandacht voor ontspanning en cultuuronderwijs, de ontwikkelingsmogelijkheden van kinderen positief beïnvloeden.
NIET ERTEGENIN. GEWOON ANDERS!
Eenieder heeft recht op de kant die het meest aanspreekt. Ik denk echter dat het ook anders kan.
Bij eenzijdige berichtgeving en de nadruk op cognitie en 'zwart' en 'wit', is de vraag in mijn ogen echter of we nog wel nuchter voor onszelf kunnen denken.
Sommigen krijgen niet eens de kans om verschillende kanten en het mooie grijze gebied ertussenin te ontdekken.
KANSEN
Ontneem de kinderen (de toekomst) dit nou niet. Brede ontwikkeling en een open aanbod van diversiteit op scholen, biedt voor iedereen kansen.
Cultuuronderwijs (muziek) opent bovendien ook cognitieve mogelijkheden!
Ik blijf met MuziekRaakt unieke kansen bieden aan alle scholen.
Durven anders te zijn, om kinderen zichzelf te laten zien. Juist uit de kracht van ontspanning en geluk in wederzijds plezierbeleven.
Dat is in mijn ogen 'excellent' onderwijs.
Meer inspiratie? Neem gerust contact op voor de mogelijkheden. Help ons ontwikkelen en kansen voor kinderen groeien!